Huolto

TeleWell-tuotteet toimitetaan huoltoon ensisijaisesti jälleenmyyjän kautta.

Emme vaihda, emmekä pyydä jälleenmyyjää vaihtamaan laitetta suoraan, vaan testaamme laitteet ensin huollossamme.

Lähettäessänne laitteen/laitteet huoltoon, olette pyytäneet huoltokäsittelyn. Toimivasta laitteesta tai muusta takuuseen kuulumattomasta syystä veloitamme käsittelymaksun 20 euroa + rahtikulut.

1. Miten pitää toimia ennen laitteen huoltoon lähettämistä?

Seuraavassa on listattu seikkoja, jotka tulee käydä läpi ennen laitteen huoltoon lähettämistä:

  • Mikäli kyseessä on ADSL-yhteys, niin ennen huoltoon lähettämistä:
    Mallit TW-EAV510, TW-EAV510 AC/LTE ja TW-EAV510 AC: Laitteen hallinnasta kohdasta Tietoa laitteesta / Tilastot / xDSL näkee linjan tietoja, lähetä ko. kohdasta kuva sähköpostilla
    myynti@telewell.fi
  • Ukkosvaurion mahdollisuus tulee eliminoida ennen huoltoon lähettämistä. Ukkosvauriot eivät kuulu takuun piiriin eikä ukkosen vaurioittamia laitteita kannata korjata.
  • Ennen kuin laite lähetetään huoltoon, tulee laitetta testata toisilla johdoilla (puhelinjohto, Ethernet-johto, USB-johto jne.)
  • Asiakkaan tule aina varmistaa operaattorilta, että linja on 100 % kunnossa. Operaattori vastaa linjan toimivuudesta asiakkaan talojakomoon saakka.
  • Samassa liittymässä/tietokoneessa, jossa ko. modeemi on, tulisi testata toista modeemia ja näin rajata, ettei ongelma ole liittymässä/tietokoneessa
  • Laite tulisi myös testata toisessa liittymässä/tietokoneessa
  • Jos laitteseen ei tule virtaa, on mahdollista testata laitetta toisella muuntajalla. Testauksen voi tehdä vain ja ainoastaan toisella, saman mallin samanlaisella muuntajalla. Mikäli laitetta käytetään eri muuntajalla, takuu raukeaa.

2. Mistä saa rma-numeron huoltoon tulevalle laitteelle?

Ennen laitteen huoltoon lähetystä pyydetään RMA-numero sähköpostitse osoitteesta myynti@telewell.fi.

RMA-pyynnössä tulee mainita seuraavat seikat:

  • huoltoon tuleva laite
  • laitteen sarjanumero
  • vikaseloste
  • ostoajankohta

RMA-numero merkitään huoltolähetteeseen, joka toimitetaan laitteen mukana huoltoon. Ilman RMA-numeroa huoltoon tulevia laitteita ei käsitell

3. Mitä pitää liittää huoltoon lähetettävän laitteen mukaan?

Laitteen mukaan huoltoon ehdottomasti

  • Huoltolomake
    • Tästä linkistä löytyy huoltolomake, joka tulee liittää huoltoon lähetettävän laitteen mukaan.
    • Täytä lomake, tulosta täytettynä ja liitä huoltolaitteen mukaan
    • Lomake on pdf-muodossa. Jos se ei avaudu, niin lataa uusin Adobe Reader täältä www.adobe.com
  • loppukuluttajan ostokuitin kopio
  • kassakuitin tai operaattorin toimittaman modeemin lähetteen kopio
  • yksityiskohtainen vikaseloste
  • laitteet testataan vikaselosteen perusteella, "ei toimi" ei riitä vikaselosteeksi. Jos mukana ei ole täydellistä vikaselostetta, laitetta ei käsitellä
  • vian ilmenemisen ajankohta
  • omat yhteystiedot

HUOM! Mikäli yllä mainittuja kohtia ei ole täytetty asianmukaisesti, huoltokäsittelyä ei suoriteta!

4. Huolto-osoite

TeleWell Oy
Ylänkötie 39, liikehuoneisto 1 / Kinnarinkatu 1
04430 Järvenpää

5. Kuinka huoltoon lähetettävä laite on pakattava?

Laite tulee pakata kunnolla. Ympäröi huoltoon tuleva laite vähintään 4 cm paksuisella pehmusteella. Jos laitteessa on antenni tai antenneja, irrota ne laitteesta ja pakkaa ne mukaan.

HUOM! Mikäli laitetta ei ole pakattu asianmukaisesti, huoltokäsittelyä ei suoriteta!

6. Kuka maksaa rahdit huoltokäynneistä?

  • Huoltoon lähetettävien laitteiden rahdin maksaa lähettäjä, TeleWell Oy ei lunasta lähetyksiä, joiden rahtia ei ole maksettu.
  • Palautusrahdin takuuvaihdoista / korjauksista maksaa TeleWell Oy
  • Mikäli huoltokäynti ei ole takuunalainen eli laite toimii huollossamme, laite oli päivittämättä tai laite on vaurioitunut ulkoisen ylijännitepiikin tai jonkin muun ulkoisen asian seurauksena, tulee rahdit maksettavaksi huoltoonlähettäjälle myös takaisin päin tulevasta lähetyksestä

7. Kuinka pitkä laitteiden huoltoaika on?

  • Huoltoaika on keskimäärin kaksi työpäivää (+ kuljetus) riippuen vikaselosteesta
  • Mikäli laite vaatii pidempää seurantaa, jätämme laitteen yön / viikonlopun yli testiin

8. Kuinka pitkä takuuaika TeleWell-tuotteilla on?

  • 1.1.2017 jälkeen ostettujen TeleWell-tuotteiden takuuaika on 24 kk:n loppukuluttajan ostopäivästä lähtien (ostokuitti todistaa päivämäärän) ellei tuotteen takuutiedoissa mainita muuta.
  • Sähköautojen latauskaapeleiden takuu on 12 kuukautta.
  • Jos ostokuitin kopiota ei ole, katsotaan takuuaika laitteen valmistusajasta.
  • Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet
  • Takuu ei kata ohjelmistovirheitä eikä ulkopuolisen syyn tai käyttäjän tekemien muutosten aiheuttamia laiteongelmia.
  • Vaihdetun tuotteen takuu jatkuu ostopäivämäärästä eikä ala alusta.

9. Huoltotyöveloitukset

  • Toimivasta laitteesta tai muusta takuuseen kuulumattomasta syystä veloitamme käsittelymaksun 20 euroa + rahtikulut.
  • Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet
  • Takuu ei kata ohjelmistovirheitä, biospäivityksiä eikä ulkopuolisen syyn tai käyttäjän tekemien muutosten aiheuttamia laiteongelmia.

10. Kuinka laitteet testataan huollossa?

  • Huoltoon tulevat laitteet testataan mukana olevan vikaselosteen perusteella
  • Laitteet testataan normaalilla xDSL tai muulla tapaukseen liittyvällä yhteydellä normaalissa Windows-pöytäkoneessa. 
  • Huoltoon tullessaan laite kytketään kiinni normaalisti ja testataan, nouseeko se suoraan linjalle ja saa IP-osoitteen ja nettiselailu onnistuu ok
  • Mikäli laite ei saa suoraan nettiyhteyttä, palautetaan se tehdasasetuksille ja kokeillaan sitten uudelleen nettiyhteyttä
  • Mikäli laite toimii oikein, päivitetään siihen uusin ohjelmistoversio ja laite palautetaan takaisin lähettäjälle
  • Mikäli vikaselosteena on, että laite pätkii yhteyttä, päivitetään siihen uusin ohjelmistoversio ja annetaan sen olla linjoilla yön yli ja joskus viikonlopunkin yli. Pätkivää laitetta testataan normaalirasituksella: FTP-tiedonsiirto sekä Windows-komentokehoitteen Ping-toiminto pakettikoolla 1024
  • Mikäli laite ei toimi testissä oikein eli siitä löytyy jotain takuun piiriin kuuluvaa vikaa, vaihdetaan se toiseen vastaavaan laitteeseen
  • Mikäli laitteessa havaitaan takuun ulkopuolisen vika, esim. ukkosvaurio, otetaan laitteesta valokuva ja se palautetaan korjaamattomana takaisin

Yhteystiedot

Myynti / tekniset kysymykset
Sähköposti: myynti@telewell.fi

Asiakastuki
0600 308060 (1,98€ min + pvm) 24/7 h

Jälleenmyyjätuki ark 9 - 16
Puh: +358 9 27900469

Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden noutoajat
Maanantai  -  Torstai  klo 9-11 ja 13  - 15
Ylänkötie 39, 04430 Järvenpää

TeleWell Oy

Ylänkötie 39 liikehuoneisto 1 / Kinnarinkatu 1
04430 Järvenpää

Copyright © TeleWell Oy 2020