TW-EA800

- G.SHDSL-modeemi
- Laite toimii siltana (bridge) kahden Ethernet-verkon välillä
- 4 Ethernet-porttia 10/100 Mbps
- 1 WAN-portti G.SHDSL-liikenteelle

- 3.05 bioskoodista alkaen toimii kytkimenä ja reitittimenä
- Toimii kaksijohdin yhteydellä jopa 7km toimintaetäisyydellä

- Virtalähde 12 V

- EAN-koodi: 64 3001092 308 4


Laitteen kytkentä

* Laitteen Ethernet-portti käyttää suoraa Ethernet-kaapelia
* Laitteen LAN-valo palaa, kun Ethernet-kaapeli on kytkettynä tietokoneeseen

* Puhelinjohto liitetään LINE-liittimeen
* ADSL-valo vilkkuu, kun linjaa etsitään
* Kun yhteys on päällä, ADSL-valo palaa kiinteästi

* RS-kaapelia käytetään vain erikoistapauksissa

Oletusasetukset ja asetusten muutokset

* Laitteen oletus on sillattu tila, jossa määritellään "Master" ja "Slave" -mallit laitteen omalla www-hallintaohjelmistolla.
* Laitteen oletusosoite on 192.168.1.254 ja käyttäjätunnus ja salasana tyhjät.
* Ohjelmoinnin ajaksi verkkokortin IP-tiedot muutetaan kiinteiksi, kts. ohje

* Laitteen asetuksen muutos tehdään kohdassa Ulkoverkko / Operaattori kuva
* Valitaan tilaksi Annex type "Annex B" ja talleta asetus. Annex A on kahden laitteen välisen yhteyden perusasetus.
* Kun käytetään kahden pisteen välisessä yhteydessä sillattua tilaa, niin toinen laite on aina asetettava "HTU-C"-tilaan ja toinen "HTU-R"-tilaan
* Tarvittaessa tee myös muut asetuksen muutokset
* Mikäli muutat sisäverkon IP-osoitetta, niin muista käyttää ohjelmoinnissa tätä uutta osoitetta

Laitteen palauttaminen tehdasasetuksille

A) TEHDASASETUKSET LAITTEEN HALLINTAOHJELMASSA

-> Modeemin voi palauttaa tehdasasetuksille hallintaohjelmassa www-selaimella

-> verkkokortin IP-tiedot pitää olla kiinteät sen aikaa, kun on hallintaohjelmassa, kts. ohje

-> avataan nettiselain, kun IP-tiedot on muutettu
-> annetaan osoiteriville IP-osoite 192.168.1.254 (oletus)
-> oletussalasana ja –käyttäjätunnus on tyhjä

-> hallintaohjelma aukeaa
-> valitaan kohta järjestelmä / tehdasasetukset / alusta

-> laite on palautunut tehdasasetuksille, kun sekuntilaskuri on mennyt nollaan ja aloitussivu tulee uudelleen

-> suljetaan nettiselain ja otetaan laitteesta hetkeksi virrat pois
-> muutetaan verkkokortin IP-tiedot automaatille

-> laitetaan virrat takaisin päälle


B) TEHDASASETUKSET TELEWELL FINDERILLA

Oheisesta linkistä voi imuroida TeleWell finder –ohjelman

TeleWell Finder

* Verkkokortilla pitää olla IP-osoite (joko kiinteä tai automaattisesti saatu), jotta Finder löytää laitteen, kts.ohje

A) Avataan TeleWell finder
* Klikataan Etsi / Search -painiketta kuva

B) TeleWell finder löytää laitteen, ja antaa laitteen IP-osoitteen ja mac-osoitteen kuva

C) Jos laite halutaan palauttaa tehdasasetuksille, painetaan näppäinyhdistelmä ALT+F
* Tulee valikko, josta valitaan oikea laite
* Klikataan Asetusten palautus / Restore -painiketta kuva

D) Laite palautuu tehdasasetuksille (kestää n. 15 sekuntia) kuva
* Ruudulle saattaa ilmestyä teksti Ethernet error, kun laite on palautunut tehdasasetuksille johtuen siitä, että Ethernet-yhteys katkeaa hetkeksi, kun laite käynnistyy uudelleen

E) Kun laite on käynnistynyt uudelleen ja valot palavat oikein eli SYS-valo jää palamaan kiinteästi ja ADSL-valo alkaa vilkkua, on laite palautunut tehdasasetuksille

VLAN TAG - testaus (bioskoodista 3.06e lähtien)

VLAN TAG -toiminnon testauksen voi suorittaa seuraavasti:

* TW-EA800 mallissa pitää olla bioskoodi 3.06e
* Tietokone PC1 lähettää "ping pc2ipaddress -f -1 1472"

PC1>---------------SHDSL-------
|----Untagged--| |--Tagged traffic--------------------------| |----Untagged--|
 

 

 

Ohjelmistopäivitys

- Hyvin toimivaa laitetta ei tule päivittää!
Biospäivitys ei sisälly takuuseen. Jos käyttäjän toimenpiteiden seurauksena laite saatetaan toimimattomaksi, ei laitteen toimintakuntoon saattaminen kuulu takuuseen, vaan siitä veloitetaan huolto-ohjeen mukaisesti. Biospäivitys ei ole ilmaiseen asiakastukeen kuuluva toimenpide.


OHJELMISTOKOODIN UUDISTUKSIA JA PARANNUKSIA


OHJELMISTOKOODIT

TW-EA800 OHJELMISTOKOODI
Versio: 3.06e (31.05.05)


BIOSPALAUTUS

TW-EA800 BIOSPALAUTUS
* Palautusohjelmaa käytetään vain siinä tapauksessa, jos laite on mennyt jumiin eikä siihen saa enää yhteyttä

Yhteystiedot

Myynti / tekniset kysymykset
Sähköposti: myynti@telewell.fi

Asiakastuki
0600 308060 (1,98€ min + pvm) 24/7 h

Jälleenmyyjätuki ark 9 - 16
Puh: +358 9 27900469

Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden noutoajat
Maanantai  -  Torstai  klo 9 - 14
Ylänkötie 39, 04430 Järvenpää

TeleWell Oy

Ylänkötie 39 liikehuoneisto 1 / Kinnarinkatu 1
04430 Järvenpää

Copyright © TeleWell Oy 2020